1 Tem 2017

That Sugar

Artık bir film izledim hayatım değişti diyebileceğim bir film var yaşasın. 
Damon Gameau'nun That Sugar belgesel filmi. 
Bu filmi zorla cevremdeki herkese izletmek istiyorum. Ilk önce tabii deliler gibi şeker abur cubur ne bulursa silip süpüren koca bebek kardeşime.  

Çok önemli bir film. Damon Gameau oldukça sağlıklı beslenen, spor yapan örnek biriyken kız arkadaşının hamileliği nedeniyle bir araştırma yapar. Aynı kalori ve spor ile marketlerde ve restoranlarda  "masum" görülen paketli gidalar yiyerek sağlığının ne durumda olacağını araştırır. Bu olaya resmen kendini feda eder. Gunde 40 kaşık şekere denk gelecek kadar ayarlar yiyeceklerini. Sonrasında olanlar cidden izlemeye değer. 

Ben yıllardır bir dolu diyet geçmişim var. Su ile bile diyet yapmışlığım var. Ama aç kalarak verilmiyor. Paketli gidalar ile hele hiç.  
Şekerin bu kadar zararlı olduğunu biliyordum ama yüzüme bu kadar carpmamisti. Bu ara o kadar şekerli şey yedim ki, resmen filmdeki adamın ruh halini yaşıyorum. Kronik yorgunum, kollarımı kaldıracak bile halim yok. Spor yapmak istiyorum ama buna halim ve gücüm yok. Hayatımın belki en rahat günlerini depresyon içinde debelenerek geçiriyorum. Şeker insana bunu yapıyor, en canlı kanitiyim. 

Bundan sonra adamın normal yediği tarzda yemek yiyeceğim ve gücüm yerine geldikten sonra spor. 

İki gündür hiç şeker yemiyorum, bugün ararım diye düşünüyordum ama hiç tatlı krizine girmedim. 

Filmi zaten tatlidan nefret edeyim diye izlemiştim, başarılı da oldu. 
Evde bir dolu paketli gida var ve zerre canım istemiyor. 

Normal yenecekler şu şekilde 


Bunlara badem unu, handistan cevizi ve Grecka unu ekleyip illa şekerli birşey yapacaksam pekmezle yapmayı düşünüyorum.  

Ben kola hastasıyım ama artık içmeyecegim. Kahveyi günde bir bardak o da Türk kahvesi. Çay zaten aramıyorum. Bunların hiçbirini zaten şekerli sevmem. 

Her zaman zararlı bir şey yediğimde amaaan nolacak erkenden ölürüm derdim ama bunlar öldürmüyor süründürüyor. Ben son birkaç ay yaşadığım gibi sürünerek yaşamak istemiyorum. 

Tai Chi'ye başlamak niyetim var ama başlayamadım. Yoga keza öyle. Spor yapabilirim alet edevat hepsi tamam ama güç yok. 

O yüzden hakikaten bir film izledim hayatım değişti. Lütfen kendinize bir iyilik yapın ve siz de izleyin. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sadece blog reklamlarını yapmak için gelenler lütfen yorum bırakmasın, o tip yorumları görüp yayınlamama kararı aldım.

onun dışında bloğuma uğrayıp, yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim ^_^