6 Ara 2017

Salem Cadısı




Tanıştırayım bu karanlıklar prensesim Salem. 
Hayatımın en içinden çıkamadığım, bitik, ilaçlara bağımlı, korkunç döneminde gelen minnoş. 

Yıllardır deliler gibi kedi isterim. Eskiden para durumumuz kötü olduğu için zordu, sonra her şey düzeldi, banannem bize geldi. O hayvanlardan nefret eden biriydi. Komşu tatile giderken kaplumbağasını bırakmıştı ona bile sinir olmuştu.  Ayrıca evde yer de yoktu. 

Ölünce hemen alırız diye bekledim ama olmadı. Zaten o dönemde de kafam hiç iyi değildi. Facebook'da kedi sahiplendirme gruplarına full üyeydim. Ama hiç sonuç yoktu. 

Annem sürekli "o bize gelecek sabret!" dedi. Hiç inandırıcı gelmiyordu. Bizim mahallede kediler uzun yaşayamıyor çünkü köpekler saldırıyor, çocuklar keza öyle. Yeni nesil veletleri hicbir şey bilmedikleri gibi hayvan sevgisinden de bihaberler. 

O dönemde bir meteor yağmuru vardı. Perseid'i evimin balkonunda sabaha kadar mükemmel izlediğim için açtım perdeleri sabaha kadar bekledim. Bir de o gün yıldızlar harikaydı. Ama bir tane bile meteor görmedim :( 
Yalnız bir ara ağaca tırmanan minik siyah bişey gördüm. On'a yakın köpek kovalıyordu. Aşağıda köpekler çılgın gibi havlıyor bu zavallım da ağaca yapışmış ne yapacağını bilemiyordu. Gittim mutfaktan soğan aldım, eger bu şaşkın aşağı inmeye kalkarsa, soğanı başka bir yere atıp ilgilerini çekerim bu minnoş da gidebilir dedim. Aradan bir süre geçince köpekler sıkıldı gittiler, bu minnoş hemen arazi oldu. 
O gün onu almayı çok istedim. İsmini Lyra koyarım diye düşündüm.  

Aradan birkaç gün geçti, benim moral yerlerde çünkü bir kedim bile yok anlıyor musun diye haykıracak modlardayim. Yine annem ısrarla "o bize gelecek!" diye cinnet gecirtiyor. 

Akşam Stranger Things izlerken bi ihtiyaç molası verelim artık olduk. Ben mutfağa gittim, dışarıdan minik minik miyiv sesi geliyor. Baktık karşı kaldırımda siyah bişey ağlıyor. Hemen kardeşimle gittik aldık. 

Ve Salem cadısı ile maceramız başladı. 

İsmini neden Lyra koymadım, çünkü hiç Lyra gibi gelmedi. Bir anda bunun ismi salem tartışmaya kapanmıştır oldum. 


Bu fotoğraf bize geldiği ilk gün yastıkların arasına girip şaşkın şaşkın etrafı tanımaya çalışırken çektiğim kedilerin arasindan canlanmis gibi çıktığı. 

Bu kız muhtemelen çoğu kişinin kara olduğu için tercih etmeyecegi bişey ama tüm ailenin kalbini çaldı. Öyle bir şey ki, müthiş fotojenik. İsterse müthiş poz veriyor. O yüzden 45678322976 kare fotoğrafı var. 
Ben cidden Ayvaliga gidene kadar hiç kara kedi aklımda değildi. Düşünün o kadar goth şeylere sempatim olmasına rağmen illa sarman kedi isterdim sari sari. Ama Körfez restoranda masamızın altına gelen o minnoştan sonra deli gibi ister oldum.

Ayvalikta story'e atmıştım kedicigin resmini

Resmen Salem bunun aynısı 😍

Salem'i aldık geldik babam aşırı bozuldu, bişey diyemedi. İlk birkaç gün ilgilenmedi, kıskandı tuhaf bişeyler. 
Şimdi ise aşk yaşıyorlar, kara kızım nerde diye geliyor. 

Çevreden çok saçma tepkiler aldık. Ayyy çok büyük sorumluluk diyenler, onu barınağa bırakın diyecek kadar hadsizlesenler, cinleri çeker kısmetini kapatır diyenler vs. vs. 

Çok büyük sorumluluk değil çünkü o sorumluluğu seve seve yapıyoruz. Barınağa bırakmak aklımın ucundan geçmiyor böyle diyen olunca o kişiyi boğasım geliyor. Cinler, kısmet gibi aptalca saçma sapan şeylere asla inanmam. 

Ayrıca bu minnoş aksine bana inanılmaz iyi geldi. Artık ilaç kullanmıyorum, ilacı kesince uyuşmalar falan olmuyor, negatif beni mahveden şeyler düşünmeyi bıraktım. Twitter, facebook gibi modumu tamamen düşüren mecralarda zaman öldürmüyorum. Gündemi çok az takip ediyorum. 
Eskiden, neredeyse beş yıldır köşe yazıları, analizler, düşünceme uyan uymayan her yazıyı okur, sonra ne olacak diye paranoyalardan paranoya begenirdim. Psikolojimin bu denli bozulmasının en büyük nedeni aslında bu. Çünkü bunları okumaktan bir dönem sonra kitap bile okuyamaz hale geldim.  Kafa almiyordu. 

Şimdi o tip yazıları, beni üzecek şeyleri mümkün mertebe okumuyorum. Kitap okuyorum, yapmak istediğim diy projeleri yapıyorum, ama resim bu ara yapamıyorum. 

Bir de Salem'in sayesinde aşırı temiz ve duzenli oldum kimse inanamıyor bu halime. Her gün mutlaka ev temiz olmalı modundayim. Buhar makinasına alıştım. Çünkü sokaktan geldiği için minnoşta pire vardı. Vet'e götürdük evet ama o pireler sayesinde evi baya bir kırkladim halen de aynen devam. Pire kalmasa bile yuva yaptılarsa fln diye iki günde bir buhar makinası ile temizlik seansları yapıyorum. Ayrıca o makinayı acayip seviyorum. Kendimi Ghostbuster gibi hissediyorum arka fonda aşağıdaki şarkı çalıyor. 
Müthiş eglenceli.


Yani artık burada bol bol Salem cadısı göreceksiniz 
24 Ekim benim için önemli tarih 😻

1 yorum:

  1. İnsanın hayatını kedi kadar güzelleştiren bir şey yok, özellikle de ruhsal sıkıntılarla boğuşanların sanırım... Kedim eve geldiğinden beri ruh halimin nasıl düzeldiğini anlatamam. Tesadüfe bak ki ben de hep kara kedileri en güzel bulmuşumdur, her ne kadar bu toplumun tercihlerine zıt da olsa... Ama bir tekirim oldu ve benim için dünyalar güzeli o. <3 Öte yandan Salem de pek güzel, pek tatlıymış. İnsanların dediklerine aldırma, kedi sahibi olduğumda anladım ki kediler hakkında çok yanlış önyargılar var. Yok nankörlermiş, yok duygusuzlarmış... Hepsi safsata. Bol bol mutluluklar kedine ve sana. <3

    YanıtlaSil

sadece blog reklamlarını yapmak için gelenler lütfen yorum bırakmasın, o tip yorumları görüp yayınlamama kararı aldım.

onun dışında bloğuma uğrayıp, yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim ^_^